سفارش تبلیغ
صبا ویژن


درباره نویسنده
کودکان جهان سوم موش آزمایشگاهی امریکا - صفیر مقاومت
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده

Instagram
آرشیو وبلاگ
تیر 1389
مرداد 1389
شهریور 1389
مهر 1389
آبان 1389
دی 1389
بهمن1389
اردیبهشت90
مرداد90
مهر90
آذر90
دی90
بهمن90
اردیبهشت91
شهریور91
مهر91


لینک دوستان

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
کودکان جهان سوم موش آزمایشگاهی امریکا - صفیر مقاومت


لوگوی دوستان







 RSS 
کودکان جهان سوم موش آزمایشگاهی امریکا

به نوشته یک روزنامه هندی، کودکان جهان سوم و کشورهای در حال توسعه به موش آزمایشگاهی برای داروهای شرکت‌های امریکایی تبدیل شده‌اند.



روزنامه تایمز هند (Times of India) در تازه‌ترین مقاله خود نوشت، موسسات امریکایی برای تحقق قانون تامین نیازهای کودکان داروهای تاره ساخت این کشور را برای آزمون بالینی به کودکان کشورهایی مانند اوگاندا و هند داده‌اند.

بر اساس این قانون که در سال 1997 در امریکا تصویب شد این کشور موظف است داروهای تازه‌ای را برای درمان بیماری‌های کودکان این کشور تولید کند.

به نوشته تایمز هند، با وجود آزمایش داروهای تازه تولید امریکا روی کودکان جهان سومی معلوم نیست که داروهایی که تایید می‌شوند هرگز در دسترس دیگر کودکان بیمار این کشورها قرار گیرند.

دکتر سارا پاسگوالی متخصص بیماری‌های کودکان در مرکز پزشکی دانشگاه دوک در ایالت کارولینای شمالی که یافته‌های وی در مجله طب کودکان (Pediatrics) منتشر شده است، درباره این گونه اعمال ابراز نگرانی کرد و آن‌ها را از نظر اخلاق پزشکی موجب نگرانی دانست.

دکتر پاسگوالی با ذکر این‌که روند کنونی موجب بروز مشکلات علمی و اخلاقی شده است می‌نویسد: "شرکت در آزمایش داروها گاه تنها راه خانواده‌ها به خدمات پزشکی است."

بر پایه این گزارش، از 174 آزمون دارویی انجام شده اغلب داروهای بیماری‌های عفونی روی بیماران کشورهای در حال توسعه آزمایش شده‌اند.

همچنین داروهای مربوط به بیماریهای قلبی، آلرژی و آرتریت نیز به ترتیب دیگر داروهایی هستند که بسیاری از آن‌ها روی کودکان جهان سومی آزمایش شده‌اند.

دکتر مارسیا آنجل یکی دیگر از پژوهشگران پزشکی ضمن تایید این اخبار و انتقاد از روند کنونی گفت: "ما در حال حاضر از مردم فقیر ساکن کشورهای آسیب‌پذیر به عنوان آزمایشگاه داروهای جدید استفاده می‌کنیم."

وی با اشاره به سودجویی شرکت‌های دارویی تاکید کرد: "همه این کارها تنها برای به دست آوردن پول بیشتر انجام می‌شود."

منبع: پرس تی وی



نویسنده : علی فریدی » ساعت 4:21 عصر روز سه شنبه 89 شهریور 2