سفارش تبلیغ
صبا ویژن


درباره نویسنده
مرداد 1389 - صفیر مقاومت
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده

Instagram
آرشیو وبلاگ
تیر 1389
مرداد 1389
شهریور 1389
مهر 1389
آبان 1389
دی 1389
بهمن1389
اردیبهشت90
مرداد90
مهر90
آذر90
دی90
بهمن90
اردیبهشت91
شهریور91
مهر91


لینک دوستان

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
مرداد 1389 - صفیر مقاومت


لوگوی دوستان







 RSS 
تاکید جلیلی بر تلاش برای دفاع از غزه

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی
سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌گوید، باید حرکت جدیدی در دفاع از مردم غزه و رفع محاصره آن صورت گیرد.



دکتر جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با شیخ حمد جاسم بن جبر آل ثانی نخست وزیر قطر تصریح کرد: شناخت ظرفیت‌های منطقه و تجمیع آن در قالب همکاری‌های منطقه‌ای، در جهت مصالح تمام ملت‌های منطقه است که البته دشمنان منطقه و رژیم صهیونیستی با آن مخالف هستند.

دبیرخانه شورای امنیت ملی ایران با ارسال نمابر به شبکه پرس‌تی‌وی اعلام کرد، جلیلی همچنین در این نشست یادآور شد، ایستادگی ایران در موضوع هسته‌‌ای نه تنها دفاع از حقوق خود، بلکه دفاع از تمامی کشورهای مستقل است و تجربه ایران در این مسیر تجربه با ارزشی برای این کشورها است.

نخست وزیر قطر نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت نقش ایران در امنیت، شرایط زندگی صدها هزار فلسطینی غزه را که در محاصره تحمیلی اسرائیل به سر‌می‌برند، فاجعه‌آمیز دانست.

وی همچنین خواستار تلاش مؤثرتر برای کمک به مردم غزه شد.

منبع: پرس تی وی



نویسنده : علی فریدی » ساعت 9:27 عصر روز جمعه 89 مرداد 29


"از کشتن فلسطینیان لذت می‌برم"
 

سرباز اسرائیلی از کشتن فلسطینیان لذت می برد.
یک سرباز سابق اسرائیلی که انتشار تصاویرش در فیس‌بوک، خشم بین‌المللی را به دنبال داشته است، کشتن فلسطینیان را لذت بخش می‌داند.
این اسرائیلی که تصاویر انتشاریافته وی در برخورد با بازداشت‌شدگان فلسطینی جنجال‌برانگیز بوده است، گفت: "من اعراب را می‌کشم، حتی آن‌ها را به طرز فجیعی می‌کشم."
روزنامه اسرائیلی هاآرتص پنج‌شنبه (28مرداد) گزارش داد، ادن ابرگیل در فیس‌بوک از انتشار این تصاویر دفاع کرده و نوشته است: "در جنگ هیچ قانونی وجود ندارد."
به گزارش خبرگزاری معان، ابرگیل در پاسخ به پیامی مبنی بر این که چگونه انتشار تصاویر این نظامی اسرائیلی زندگی وی را ویران کرده است، می‌نویسد: "نه عزیزم، آن‌ها زندگی من را خراب نکرده‌اند. نمی‌توانم ببینم که اعراب دوست داشتنی زندگی من را خراب کنند. من از این مسأله ناراحت و متاسف نیستم."
تصاویر این سرباز پیشین اسرائیلی که مقابل بازداشت‌شدگان دست و چشم بسته فلسطینی نشسته و لبخند می‌زند، خشم جهانی را به دنبال داشته است.
این تصاویر در آلبومی تحت عنوان "آی‌دی‌اف- بهترین سال‌های زندگی‌ام" ابتدا در یک وبلاگ و سپس در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده است.
ابرگیل سه‌شنبه در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل درباره این موضوع گفت: "من هنوز نمی‌دانم مشکل کجاست."
ایشای مناچین رئیس کمیته عمومی ضد شکنجه در سرزمین‌های اشغال‌شده دوشنبه گفت: "این تصاویر وحشتناک نشان از دید اسرائیلی‌ها نسبت به فلسطینیان به عنوان ابزار و نه انسان، دارد. این مسأله‌ای است که موجب بی‌توجهی نسبت به احساسات انسانی و حقوق فلسطینیان می‌شود."
هم‌اکنون حدود 7 هزار فلسطینی از جمله تعداد زیادی زن و کودک در زندان‌های اسرائیلی به سر می‌برند.
گزارش‌های منتشر‌شده از اوضاع نابسامان، آزار و اذیت و شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل حکایت دارد.

عکس‌‌های اسرائیلی‌ها با اجساد فلسطینیان

منبع: پرس تی وی

 



نویسنده : علی فریدی » ساعت 9:24 عصر روز جمعه 89 مرداد 29


نقش تربیتی روزه در تقویت اراده
ضمن تبریک ماه مبارک رمضان این مطلب را برای کسانی روی وبلاگ قرار می دهیم که می گویند:روزه قدیمی شده!!!!!

خدای مهربون رو بی نهایت شاکریم که از خزانه موهبت و الطاف بی کرانش، برما منت نهاد تا یه بار دیگه بتونیم ماه رمضان، این ماه پربرکت و پرفضیلت رو درک کنیم. ماهی که پیامبر عظیم الشان اسلام، در وصف اون فرمود: « اگر بنده، ارزش ماه رمضان را می دانست، آرزو می کرد که سراسر سال، رمضان باشد.»
هرکسی ممکنه به یه جنبه از برکات این ماه خوب خدا فکر کنه؛ یکی ممکنه به فواید جسمی روزه داری در این ماه فکر کنه و دیگری به تأثیرات روحی اون. اونایی بهره بیشتری از این ماه می برن، که علاوه بر فواید جسمی وروحی روزه داری، به نقش تربیتی این فریضه الهی توجه داشته باشن و این دسته، خردمندان واقعی هستن.
دو - سه برنامه ای هست که درباره اراده و عوامل تقویت اراده صحبت می کنیم، حالا که ادامه این بحث با ما مبارک رمضان، مقارن شده، خوبه که درباره نقش و تأثیر این ماه و اعمالش در تقویت اراده، کمی با هم گفت و گوکنیم. اشتباه نکنید. ... این برنامه یه برنامه عبادی و مذهبی نیست، بلکه می خواد از تأثیرات روانی روزه داری در تقویت مهارت اراده با شما حرف بزنه. با ما همره باشید!
کسی که روزه می گیره؛ از خوردن وآشامیدن خود داری می کنه. البته روزه فقط این نیست، بلکه باید از خیلی چیزها و خواسته های دیگه هم چشم پوشی کنه؛ در واقع آدم روزه دار، با خواهش های نفسش می جنگه و در برابر غرایز مقاومت می کنه. و این برنامه، یک ماه در سال انجام می شه؛ یعنی تقریباً یک دوازدهم هر سال، این برنامه قشنگ در جوامع اسلامی تکرار می شه. این تکرار، درحقیقت ، تمرین تقویت اراده و افزایش قدرت تصمیم گیریه.
روزه داری، یعنی تحقق یافتن واقعی صبر. از لحظه اذان صبح تا اذان مغرب. یادتون می یاد در همین شماره بود، گفتیم که این آدما صبر ندارن؟! گفتیم آدمای سست اراده یا احیاناً بی اراده، وقتی یه کاری رو شروع می کنن و کار براشون یه کم پیچیده و دشوار می شه، همه ایده ها وآرزوهاشون یادشون میره و نمی تونن اون سختی رو تحمل کنن. بنابراین، از همون ابتدای راه برمی گردن.
توصیه می کنیم آدمای سست اراده از این ماه مبارک و فریضه روزه داری برای تقویت اراده شون، کمک بگیرن. چون روزه و روزه داری یه جورایی تمرین برای افزایش نیروی استقامتِ، و اراده رو تقویت می کنه. این تمرین، تحمل رنج و سختی روآسون می کنه.
واقعاً یکی از توصیه های خیلی خوبی که می شه به آدمای کم اراده کرد، سفارش به روزه گرفتنه. از امتیازهای معنوی و نقش مثبت تربیتی روزه در تزکیه نفس هم که بگذریم؛ تمرینی که روزه داری از لحاظ وقت شناسی به ما می ده، خیلی می تونه درکارهای روزمره و موقعیت های فردی به کارمون بیاد. شاید فکر کنیم که این نظم و انضباط در بهره گیری از زمان، یکی از ویژگی های زندگی تمدن غربِ. درحالی که این وقت شناسی و تنظیم اوقات زندگی، از آموزه های اصیل اسلام. همتون این وصیت امیرالمؤمنین به امام حسن (ع) رو شنیدید که فرمود: «شما را به تقوا و نظم درکارها سفارش می کنم.» راستی اگه در جهان اسلام متفاوت بود! نظر شما چیه؟ اصولاً همه فرایض اسلام در وقت خودش باید انجام بشه؛ مثل حج یا نمازهای پنج گانه؛ روزه هم همین طور. تمرین تزکیه و اراده روزه داری، با دیدن هلال ماه مبارک واجب، و با دیدن هلال ماه شوال، حرام می شه، و با غروب خورشید به پایان می رسه؛ نظامی که نمی شه از اون سرپیچی کرد. این هم یکی دیگه از درسای تقویت اراده، در مدرسه ماه رمضان.

منبع: هدیه ای به روزه داران



نویسنده : علی فریدی » ساعت 3:51 عصر روز شنبه 89 مرداد 23


دبیرکل حزب الله لبنان دیشب در کنفرانس خبری که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، جزئیات دخالت‌ صهیونیست‌ها در ترور «رفیق حریری» نخست وزیر پیشین لبنان را فاش کرد.
 

سید


به گزارش سرویس سیاسی جهان وی، در ابتدای سخنان خود گفت: امروز مطالبی را بیان می‌کنم که به کمک آن آفاق جدیدی در رابطه با تحقیقات مربوط به ترور رفیق حریری گشوده و به اتهام دشمن اسرائیلی در ترور حریری استناد خواهد شد.

بخش های مهم سخنان دبیرکل حزب الله لبنان به نقل از فارس در ادامه می آید:

*در دیداری که با مقامات دستگاه اطلاعاتی سوریه بعد از واقعه 1993 داشتم، داخل پرانتر می‌گویم (ژنرال حسن سلامی که استخوان‌هایش هم پودر شده بود و ایشان را کشته بودند). ژنرال قاضی از مقامات اسخباراتی سوریه در زمان مرحوم «حافط اسد» این مطالب را آن زمان به من منتقل کرد. 

* در آن جلسه مقرر شد که من با ژنرال «عماد علی» دیدار داشته باشم. مواردی مطرح شد که الان مورد نظر ما نیست. در آن موقع «عماد ابو حسن» آزاد شد، به عبارتی موضوع حل و فصل شد. پس از آن قضیه در سال 1999 نیروهای امنیتی مقاومت تواستند فردی را که در «ضاحیه» واقع در جنوب بیروت برای صهیونیست‌ها جاسوسی می‌کرد، بازداشت کنند. این جاسوس نامش «احمد نصر الله» بود که نیروهای مقاومت توانستند وی را به جرم جاسوسی و فیلمبرداری بازداشت کنند. 

* در حال حاضر به دلیل ضیغ وقت بعداً برخی اعترافات وی را بیان می‌کنم. احمد نصرالله اعتراف کرد که با صهیونیست‌ها ارتباط داشته و برخی اسامی همانند «عماد مغنیه» را نام برد و تأکید کرد که به صهیونیست‌ها اطلاعات نادرست داده و مطالبی کاملاً غیر واقعی برای آنها فرستادم. این جاسوس همچنین اعلام کرد که با مرحوم رفیق حریری تماس گرفته و به وی به دروغ گفته است که حزب الله برای ترور شما برنامه‌ریزی کرده است. این در حالی است که در جلسه‌ای که در سوریه برگزار شده بود فردی به شهید عماد مغنیه اطلاع داده بود که اشخاصی از صهیونیست‌ها برای ترور «بهیه حریری» از نزدیگان رفیق حریری نیز برنامه‌ریزی کرده بودند. 

* من در آن برهه نوارهای ویدئویی مربوط به احمد نصرالله را در اختیار سوری‌ها قرار داده بودم. این در حالی است که این شخص پس از مدتی -که البته من دلایل آن را نمی دانم- از زندان دولت سوریه فرار کرد و به فلسطین اشغالی رفت که البته ما اطلاع بیشتری از جزئیات آن در اخیتار نداریم. این جاسوس هم‌اکنون در فلسطین اشغالی در کنار خانواده خود زندگی می‌کند. این اولین نکته‌ای است که این جاسوس با حمایت صهیونیست‌ها وارد عمل شد و به مرحوم شهید رفیق حریری معلوماتی اشتباه داد و مدعی شد که حزب الله قصد داشته که حریری را ترور کند.

*اسرائیل از سپتامبر سال 1993 تلاش می‌کرد تا رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان را متقاعد کند که حزب‌الله قصد ترور او را دارد. 

*بشار اسد رئیس جمهور سوریه به من اطلاع داد که یکی از سران عرب به او گفته است، آمریکایی‌ها با ادامه حضور نیروهای این کشور در لبنان مخالفت نمی کنند به شرط اینکه حزب الله و اردوگاه آوارگان فلسطینی خلع سلاح شوند. 

* پیش از ترور رفیق حریری اسرائیل از مزدورانش خواسته بود، اوضاع و تحولات در اطراف منزل نخست وزیر سابق و فرمانده ارتش لبنان را بررسی کنند. 

* جاسوسانی که در لبنان بازداشت شده‌اند به بمب گذاری، ارتباط و تماس با اسرائیل و کارگذاشتن دوربین اعتراف کرده‌اند. 

*« سعید علم» از جاسوسان اسرائیلی اعتراف کرده است اسرائیل از او خواسته بود به زمان‌های دیدار سعد حریری در منزل «سمیر جعجع» (رئیس نیروهای لبنانی) پی‌ببرد. 

*شواهد نشان می‌دهد بمبی که در سال 2005 حریری را به شهادت رساند، بمبی اسرائیلی بوده است. 

* «محمود رافع» جاسوس اسرائیلی است که از سال 1993 فعالیت جاسوسی خود را برای رژیم‌صهیونیستی آغاز کرد و در سال 2005 دستگیر شد. وی در اعترافات خود به عملیات‌های بمب‌گذاری اعتراف کرد که به شهادت «علی دیب» و «جهاد جبرئیل» و دو نفر دیگر منتهی شد. وی همچنین در جاسازی بمب‌های دستی در سال‌های 1999 و سال 2005 اعتراف کرده است. 

* این جاسوس به بمب‌گذاری در برخی مناطق حساس لبنان اعتراف کرده است. وی در سال 2005 در منطقه «ظهرانی» بمب‌گذاری کرده بود که این بمب توسط ارتش لبنان شناسایی شد و آن بمب عمل نکرد. اما سؤالی که مطرح است این است که این جاسوس با این بمب قصد ترور چه کسی را داشت و بمبی که وی جاسازی کرده بود بسیار دقیق و حساس بود و صددرصد ساخت اسرائیل بوده و کارشناسان فنی ما نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند که این بمب ساخت تل‌آویو بوده است. این شواهد نشان می‌دهد بمبی که در سال 2005 رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان را به شهادت رساند، بمبی اسرائیلی بوده است چون هیچ دولت دیگری توانایی ساخت اینگونه بمب را نداشته و کارشناسان فنی ما نیز این موضوع را تایید کرده‌اند. 

* محمود رافع اعتراف کرده است که گروهی از اسرائیلی را در داخل لبنان مورد استقبال قرارداده و با آنها ملاقات‌هایی داشته است. کاملاً واضح است که اسرائیلی‌ها در دیدار با رافع، وی را توجیه کرده‌اند که چگونه بمب را جاسازی کند. 

* «ناصر نادر» که در سال 1965 متولد شده یکی دیگر از جاسوسان رژیم صهیونیستی است که از سال 1996 تا سال 2009 فعالیت جاسوسی خود را برای رژیم صهیونیستی انجام می‌داده است. وی در ترور شهید «خالد العوانی» نیز مشارکت داشته است. 

*«فیصل مقداد» یکی دیگر از جاسوسان رژیم صهیونیستی بود که در این کنفرانس مطبوعاتی ماهیت کامل وی آشکار شد. مقداد از سال 2003 تا 2006 به فعالیت جاسوسی برای اسرائیل می‌پرداخته است. وی در اعترافات خود تأیید کرده است که از طریق دریا مواد منفجره و مواد مورد نیاز را به داخل لبنان منتقل می کرده است و همچنین کیف‌های سیاه و مواد پشتیبانی دیگری را نیز به داخل لبنان منتقل کرده است. 

* این جاسوس با فاصله چند هفته از ترور رفیق حریری تحرکاتی را در لبنان داشته است. واضح است که صهیونیست‌ها از طریق این جاسوسان مواد منفجره را به داخل لبنان منتقل کرده است. 

*«ادیب علم» یکی دیگر از جاسوسان رژیم صهیونیستی است که مشخصات وی در این کنفرانس مطبوعاتی آشکار شد. وی که متولد سال 1942 است، فعالیت جاسوسی خود را از سال 1992 آغاز کرد و تا سال 2009 و تا هنگام دستگیری به فعالیت خود ادامه می‌داد. وی اعتراف کرده است که از راه‌ها و مناطق مختلف و سواحل لبنان اقدام به تصویر بردای کرده است.وی برای انجام عملیات ها با اسرائیل در ارتباط بوده و برخی تجهیزات اطلاعاتی را به داخل لبنان منتقل کرده است. 

* اسرائیل از طریق جاسوسان خود امکانات فنی و ارتباطی را داخل لبنان می‌کرد تا در هر ترور اطلاعات کافی در اختیار داشته باشد.

*صهیونیست‌ها کاملاً بر لبنان مسلط هستند، اسرائیل از طریق جاسوسان خود امکانات فنی و ارتباطاتی را داخل لبنان کرده است تا بتواند مکالمات را شنود کرده و اطلاعاتی را جمع‌آوری کند تا در هر ترور اطلاعات کافی در اختیار داشته باشد و جاسوسان اسرائیلی که در مخابرات بوده‌اند، کاملا این موضوع را تایید کرده‌اند. 

* موضوع بعدی که می‌خواهم درباره آن صحبت کنم، درباره جمع‌آوری اطلاعات اسرائیل از طریق هوا است. اسرائیل از طریق هوا کاملاً بر لبنان مسلط است و همه می‌دانند که اسرائیل هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته‌ای در اختیار دارد و اسرائیل یکی از مهمترین دولت‌های سازنده هواپیماهای شناسایی است و حتی این هواپیماها را به برخی از کشورها صادر می‌کند. رژیم‌صهیونیستی کاملاً مناطق لبنان را تحت نظر و تصویربرداری دارند. شناسایی از طریق هوا برای اسرائیل مهم و راهبردی است و من می‌خواهم چیزهایی را افشا کنم که شاید مربوط به محافل سیاسی نباشد و بیشتر برای روشنگری افکار عمومی باشد.

*قبل از سال 1997 از طریق فعالیت‌های سری، برادران ما توانستند خط ارسال فنی یک هواپیمای شناسایی اسرائیل که تلاش می‌کردند تصاویری از مناطق عملیاتی اسرائیل را مخابره کند، شناسایی کنند و حزب‌الله لبنان توانست با عملیات فوق سری آن تصاویر را دریافت کند و این اقدام جوانان لبنانی است که از دانشگاه‌ها لبنان فارغ‌التحصیل شده‌اند. در ابتدا نقشه‌خوانی و خواندن این فیلم‌ها برای ما آسان نبود چرا که ما در آن مقطع دانش کافی برای نقشه‌خوانی نداشتیم و نمی‌توانستیم آن نقشه‌ها را با نقشه‌های ماهواره‌ای تطبیق دهیم، این کار دشوار نیازمند امکانات فراوانی است. همچنین در آن مقطع ما نتوانستیم تمام اطلاعاتی که هواپیمای شناسایی اسرائیل برای تل‌آویو ارسال کرد را دریافت کنیم و فقط یک مجموعه از فیلم‌ها را دریافت کردیم، بعد از این عملیات،‌اسرائیلی‌ها اقدامات محافظه‌کارانه را شروع کردند. پس از آن اسرائیل اطلاعات خود را از طریق کد و رمز منتقل می‌کرد. 

*تصاویری که عرض کردم برادران ما در حزب‌الله توانستند شناسایی کنند مربوط به سواحل بود و تصاویری در مناطق جنگلی و کوهستانی بود. ابتدا نفهمیدیم تصاویر مرتبط به کجاست، برخی جوانان متخصص جنوب را دعوت کردیم تا درباره این تصاویر به ابراز نظر بپردازند تا بفهمیم اسرائیلی‌ها از کجا قصد داشتند به تصویربرداری بپردازند. برای درک این موضوع چندین کمین در مناطقی که فکر می‌کردیم از آنجا تصویربرداری شده است ایجاد کردیم تا بتوانیم مسیر هواپیماهای شناسایی را بفهمیم. در آن عملیات‌ها و کمین‌ها تعدادی از رزمنده‌ای ما شهید شدند و حتی ما تصویربرداری از بالگرد صهیونیست‌ها داریم که به منطقه درگیری آمد تا نظامیان زخمی شده را منتقل کند. 

* این تصاویر چه چیزی را نشان می‌دهد، ‌تصاویر مربوط به سال 1997 بود. بر اساس اطلاعاتی که ما به دست آوردیم، به نظر می‌رسد این تصاویری که مربوط به هواپیمای شناسایی اسرائیلی است و نیروهای حزب‌الله توانستند به آن دست پیدا کنند، قبل از ترور رفیق حریری بوده است. ما تصاویری از هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی داریم که در آن تصاویر هواپیماها به دقت رفت‌وآمد خودروها و حتی مردم را تصویربرداری کرده‌اند.

*در طول سال‌های اخیر ابتدا انگشت اتهام به سوی سوریه رفت، سپس 4 افسر لبنانی دستگیر شدند و مدتی بعد آزاد شدند و بعد نیز انگشت اتهام به سوی دیگر نشانه گیری شد. همانطور که در سخنرانی قبلی گفتم،‌ما یک گروه ویژه در حزب‌الله لبنان تشکیل دادیم. بعد از دستیابی به اطلاعات از طریق جاسوسان، فرضیه دست داشتن اسرائیل در ترور رفیق‌حریری تقویت شد. بعد از شناسایی و دستگیری عوامل جاسوسی رژیم‌صهیونیستی،‌ این رژیم اقدام به اتخاد اقدامات احتیاطی بیشتری کرد و حتی تعدادی از جاسوسان رژیم‌صهیونیستی نیز از دست نیروهای امنیت فرار کردند. حزب‌الله دارای بایگانی است که در آن اسناد و مدارک را نگه‌داری می‌کند. 

* من دوست دارم نقشه مسیری را که رفیق‌حریری در آن تردد می‌کرد را به شما نشان دهم و سپس نقشه هواپیماهای شناسایی رژیم‌صهیونیستی را به شما نشان دهم که آنها چگونه مسیر تردد حریری را کنترل می‌کردند تا امکان ترور را فراهم کنند. اگر این اطلاعات که به آنها رسیدیم را در کنار مطالبی که در آرشیو داریم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که تمرکز ماموریت هواپیماهای شناسایی رژیم‌صهیونیستی در جمع‌آوری اطلاعات از شهر بیروت بوده است. 

* مسیر حرکت رفیق حریری از کاخ نخست وزیری تا تفریح‌گاه وی در خارج از بیروت،‌ مسیری بود که توسط هواپیماهای شناسایی رژیم‌صهیونیستی کاملاً بررسی شده بود. آنها نیاز داشتند تا اطلاعات دقیق‌تری داشته باشند. وقتی همه این اطلاعات را کنار هم قرار می‌دهیم پازل ترور رفیق‌حریری کامل می‌شود. 

* با مشاهده این تصاویر، یک سؤال کلیدی مطرح می‌شود و آن این است که در تمام مناطق تصویربرداری شده توسط هواپیمای اسرائیلی، نیروهای حزب الله هم در آن مناطق حضور دارند. 

* در این مناطق و به طور مشخص‌تر ناحیه مورد نظر این فیلم، منطقه‌ای است که در آن برخلاف تصاویر قبلی هیچکدام از رزمندگان یا رهبران مقاومت در آنجا حضور نداشتند. این مطلب نشان می‌دهد که هواپیمای شناسایی اسرائیلی به دنبال هدف دیگری در این منطقه غیر از رزمندگان مقاومت و حزب الله بوده است.

*با توجه به تمرکز تصاویر گرفته شده بر روی راه‌ها و خیابان‌ها، این مطلب حاکی از آن است که اسرائیلی‌ها به دنبال آن بوده‌اند که بدانند خیابان‌های مذکور چه ویژگی‌هایی داشته و چه پیچ و خم‌ها و ابعادی دارد. بر این اساس، صهیونیست‌ها کاملا به دنبال چگونگی رفت‌و‌آمد رفیق‌حریری به گردشگاه خود بوده‌اند.

*موضوع بعدی "جهت حرکت " هواپیماهای جاسوسی اسرائیلی در روز ترور رفیق حریری است. به نظر می‌رسد این موضوع به عنوان شاهد و سندی مبنی بر دست‌داشتن تل‌آویو در ترور رفیق حریری مطرح باشد. بر اساس اطلاعاتی که نزد ماست، اسرائیلی‌ها از سال 2005 تحرکات مشکوک و مرموزی را شروع کرده بودند که به نظر می‌رسد این اطلاعات توان آن را دارد تا مسیر پرونده ترور حریری را تغییر دهد. بر اساس این تصاویر، هواپیماهای «آواکس» رژیم صهیونیستی بر روی شهر «صیدا» پرواز می‌کرده‌اند. 

* نکته‌ای که در رابطه با این تحرکات هوایی اسرائیلی‌ها و رصد شهر لبنان توسط رادارهای آنها قابل اشاره است، آن است که این تحرکات تنها به خاطر ترور رفیق حریری صورت گرفته است. چرا که اسرائیلی‌ها لزوماً احتیاحی ندارند که بر روی آسمان لبنان ظاهر شوند. زیرا آنها رادارهایی را در اختیار دارند که در صورت نیاز اطلاعات عمومی را به آنها ارائه می‌دهد. 

* این اطلاعات درباره فردی است با نام «غسان الجد» که جاسوس اسرائیل بوده و اعتراف کرده است که گروهی از صهیونست‌ها را که مسئولیت عملیات اجرایی و میدانی را بر عهده داشته‌اند، به منزل مسکونی خود آورده و با آنان ملاقات کرده است. این جاسوس اسرائیلی در روز و ساعتی که رفیق الحریری ترور شده در منطقه ترور مشاهده شده است. این درحالی است که غسان پیش از آنکه نیروهای لبنانی وی را دستگیر کنند از لبنان گریخته است. در رابطه با این جاسوس ما دلایل و اسناد دیگری نیز در اختیار داریم که شاید، آنها را در اختیار کمیته حقیقت‌یاب قرار دهیم.
منبع: سرویس سیاسی جهان وی،


نویسنده : علی فریدی » ساعت 11:5 عصر روز چهارشنبه 89 مرداد 20


سید حسن نصر الله

سید حسن نصر الله

به گزارش صفیر 92 در روز سه شنبه مورخ دوازدهم مرداد سال هشتاد و نه حملاتی جدید از سوی رژیم صهیونیستی به کشور لبنان شد که این روز مصادف با سالروز پیروزی لبنان و مقاومت در جنگ 33روزه لبنان مقابل این رژیم بود که به احتمال زیاد این تجاوز برای ضربه ششست نشان دادن این رژیم به لبنان و علی الخصوص به مقاومت اسلامی جنوب لبنان بوده که با دفاع ارتش لبنان عقب نشینی کرد و به جایی رسید که رژیم صهیونیستی تقاضای آتش بس برای برگرداندن سربازان خود را داشت.

در شب همین روز دبیر کل حزب الله، سید حسن نصرالله سخنرانی ایراد کردند و خلاصه ای از سخنان وی را برای مردم مسلمان ایران و جهان در این قسمت قرار می دهیم:

در این شب دبیرکل حزب الله لبنان، سید حسن نصر الله فرمودند: مقاومت این آمادگی را دارد که بتواند از جنوب لبنان محافظت کند زیرا که که بزرگترین تجربه ی تاریخ معاصر را در اختیار داریم و این را می توانیم در اختیار لبنان قرار دهیم و راهبرد آزاد سازی جنوب لبنان را نیز در این برهه که جنوب لبنان اشغال شده را دارد.لبنان هر روز با اشکال مختلف مورد تهاجم است و این ر ا همواره در سال های گذشته دیده ایم.

ایشان در ادامه به صحبت های مشکوک ژنرال اشکنازی اشاره کرد و فرمودند: در هفته های گذشته از ژنرال اشکنازی شنیدیم که صدور حکم اولیه دادگاه ترور رفیق حریری نزدیک است، شما می دانید که ژنرال اشکنازی خبرنگار نیست، ایشان فرمانده ی ستاد ارتش رژیم صهیونیستی است؛ دادگاه بین المللی اگر این اطلاعات را به خبرنگاران داده است، طبیعتا شما می دانید ژنرال اشکنازی خبرنگار نیست، دیدیم که اشکنازی درباره جزئیات پرونده اطلاعاتی داد و پیش بینی هایی را نیز مطرح کرد و باعث شد که رسانه های صهیونیستی امیدواری های زیادی را برای خودشان ترسیم کنند. آنها این گونه وانمود کردند که لبنان به سمت ناامنی و بی ثباتی می رود، مطالب زیادی را عنوان کردند که عمده ی آنها بر مقاومت متمرکز بود که گفتند مقاومت درگیر خواهد شد و با فتنه و با آشوب هایی مواجه می شود. ما چند هفته پیش زنگ خطر را به صدا درآوردیم و تمام لبنانی ها را متوجه این پروژه صهیونیستی و خطرناک کردیم. این موضوع در منطقه نیز اثر گذار خواهد بود، بدون شک این موضوع که بسیار مهم است درگیری هایی را به وجود خواهد آورد اما توجه کنیم که خطر بسیار بزرگ است و این فتنه تنها متوجه مقاومت نخواهد بود و رهبرانی دیگر نیز هستند که در این اختلاف خواهند سوخت، بنابراین همه باید توجه کنیم دشمنی میان کشورهای عربی به به سود هیچ کشوری نیست.

ایشان از سفر رئسا و امیرقطر تشکر کردند و فرموند : لبنان در انتظار سفر دکتر احمدی نژاد (تشویق مردم) رئیس جمهور ایران به سر می برد و همچنین از همه ی رئسا و سرانی که به لبنان سفر می کنند، استقبال می کنیم.

ایشان درمورد نتیجه نشست سه جانبه فرمودند: نشست سه جانبه ای که در بیروت توسط لبنان، عربستان و سوریه تشکیل شد، در آن عنوان شد که اتحاد کشور ها و حاکمیت لبنان بسیار مهم است و ما می خواهیم حقیقت روشن شود.

ایشان در مورد ترور رفیق حریری فرمودند: اسرائیل مقاومت را به ترور رفیق حریری متهم می کند که اتفاقاً ما اسرائیل را متهم می کنیم.

تحلیل ایشان درباره دادگاه رفیق حریری چنین بود: برخی ها فکر می کنند که سخن گفتن درباره دادگاه رفیق حریری کشور را دچار تشنج و آسیب می کند، بنابراین بر اساس این دیدگاهی که وجود دارد ما ترجیح می دهیم که تحلیل و جزئیات بیشتر را به آینده موکول کنیم چرا که در این خصوص حرف های بسیاری داریم، اما در خصوص بعد اول من می خواهم این را بگویم که ما در طول ماه های گذشته تلاشهای زیادی را انجام دادیم و کوشش هایی کردیم که حوادث را به گونه ای مدیریت کنیم که کمترین تنش به وجود آید؛ به حمدالله بسیاری از امکاناتی که حزب الله در اختیار دارد در جنگ 33 روزه سالم مانده بودند و همین موضوع باعث شد که ما بتوانیم از آرشیو رسانه ای خودمان بهره ببریم و از آن استفاده کنیم نا بتوانیم اسنادی را نشان بدهیم که نشان می دهد اسرائیلی ها در ترور رفیق حریری دست داشتند، اسناد و آرشیو حزب الله نشان می دهد که واقعا، این دسیسه ای است که از طرف صهیونیست ها برنامه ریزی شده است. انشاءالله در کنفرانسی خبری که به زودی قبل از ماه مبارک رمضان برگذار خواهد شد من به فرضیه ها و جزئیات بیشتری را خدمت شما عرض می کنم. اما امروز در مراسم جشن مقاومت این را عرض کنم که اسرائیلی ها اولین بار نیست که حزب الله را متهم می کنند. بیست و اندی سال است که صهیونیست ها مدام به مقاومت اتهام می زند که هیچ گونه صحت ندارد. امروز ما به صورت شفاف اسرائیل را متهم می کنیم که در ترور رفیق حریری دست داشته است.

ایشان در مورد کنفرانس آینده فرمودند: در این کنفرانسی من مجبورم که یکی از مهمترین اسناد مربوط به مهمترین عملیات مقاومت را رو بکنم.

ایشان در مورد دادگاه حریری فرمودند: باید یک کمیته تحقیقاتی و دادگاهی در داخل اجرا شود و نباید دولت لبنان به دادگاه های بین المللی بسنده کند و همه ی کسانی که می توانند در شناسایی عاملان ترور کمک کنند باید دست به کار شوند و خواهند دید که حزب الله از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

دبیر حزب الله لبنان در مورد تجاوز رژیم صهیونیستی چنین فرمودند: تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان متوقف نشده است، آنچه امروز دیدیم، یکی از انواع تجاوز گری بود و ارتش لبنان با امکانات محدود توانست با آن مقابله کند.

وی با توجه به صحبت های یک مقام مسئول بلند پایه لبنان ناشناس در مورد قصد نابودگری مقاومت توسط صهیونیسم چنین فرمودند: هدف اصلی جنگ 33 روزه از بین بردن مقاومت لبنان بود.

وی گفت فردی از مقامات کشورهای عربی در بهبوهه ی جنگ 33 روزه در سال 2006 به امریکا رفته بود و در همین حال با جان بلتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل ملاقات کرد. بلتون از آن مقام مسئول سوال کرد که اینجا چه کار می کنید؟ و ایشان پاسخ داده بود که تلاش می کنیم که جنگ را متوقف کنیم و بلتون صریحاً اعلام کرده بود که این جنگ متوقف نمی شود مگر به دو صورت، یا این که مقاومت نابود شود یا حزب الله تسلیم شود اما دیدیم که چه شد. این که برای از بین بردن مقاومت لبنان حمله کرد و بعد از ترس شکست، آتش بس اعلام کرد؛ یک حادثه تصادفی نبود، این به برکت خون ها و به برکت ایثارگری ها و فدا کاری های رزمندگان مقاومت و مردمان جنوب بود. ما نمی توانیم بنشینیم و نظاره گر این باشیم که به خاک و به ارزش های ما و به سرزمین ما تجاوز می شود؛ طبیعتا ما واکنش نشان می دهیم، این بخشی از اعتقاد و تفکرات راهبردی ماست؛ در این جنگ فهمیدیم که دشمنان ما هنوز ما را نشناختند و به همین خاطر است که درگیر محاسبات غلط می شوند.

و در ادامه فرمودند: پیام ما امشب به دشمنان و به تمام کسانی که محاسبات غلط دارند این است که شریف ترین مردم که شریفترین شهدا را تقدیم کردند، این افراد به هیچ عنوان نمی توانند از راه مقاومت دست بکشند.

ایشان در مورد قصد رژیم صهیونیستی چنین فرمودند: آنها می خواستند که مردم را علیه مقاومت بشورانند اما نمی دانند که این مردم بهترین و شریف ترین مردمانند. می خواستند مردم جنوب لبنان را از مقاومت زده کنند اما دیدیم که همه ی مردم جنوب لبنان رزمندگان حزب الله را در آغوش می گرفتند و از آنها تقدیر و تشکر می کردند و این دقیقاً خلاف آن چیزی بود که صهیونیست ها به دنبال آن بودند.

ایشان در انتها، ایام ولادت صاحب الزمان را تبریک گفتند.

منبع:صفیر92

 

سید حسن نصر الله

 

خداحافظی سید حسن نصر الله

 

مردم لبنان



نویسنده : علی فریدی » ساعت 6:21 عصر روز چهارشنبه 89 مرداد 13


غزه باز هم موشک باران شد

هنوز پنج روز از اعلام موافقت کمیته پیگیری طرح سازش عربی با از سر گیری مزاکرات مستقیم تشکیلات خودگردان با رژیم صهبونیستی نگذشته، جنگنده های اسرائیلی برای سومین بار غزه را بمب باران و بیش از پنجاه نفر را زخمی کردند.

به نظر کارشناسان هدف اسرائیل از این حملات فشار به حماس و گروه های مقاومت فلسطینی برای نشاندن آنها پای میز مزاکره و گرفتن امتیاز است در حالی که سران برخی کشورهای عربی در حال مقدمه چینی برای مزاکره مستقیم با اسرائیل هستند علاوه بر تصاویر حملات صهیونیست ها تصاویر تکان دهنده ای هم از یک کودک خردسال فلسطینی منتشر شد که سعی داشت با گریه از بردن پدرش به دست اسرائیلی های نژادپرست صهیونیسم جلوگیری کند.

منبع: صفیر 92

کودک فلسطینی

 



نویسنده : علی فریدی » ساعت 3:27 صبح روز سه شنبه 89 مرداد 12


سید عباس

مرحوم علامه سید محمد حسین فضل الله ، در ایام شهادت دبیرکل حزب الله لبنان «سید عباس موسوی» در رثای آن شهید عزیز سخنان مبسوطی ایراد نمودند که متن آن را می خوانید:

شهید سیدعباس موسوی در حوزه علمیه نجف اشرف زیست و در نتیجه اقدامات وحشیانه رژیم حزب بعث از این شهر رانده شد. در لبنان مسئولیت‌های سنگینی بر دوش گرفت و با آغوش باز و از صمیم قلب به انقلاب اسلامی و رهبر آن امام خمینی(ره) و جنبش اسلامی پیوست. پیکار و تلاش او فقط در چارچوب مرزهای جغرافیایی لبنان محدود نبود، زیرا، هر انسانی که بار سنگین رسالت را بر دوش دارد، مرزها و موانع ساختگی را به رسمیت نمی شناسد. او حرکت خود را در پرتو نهضت جهانی اسلام آغاز کرد.
شهید سیدعباس موسوی با خود و با خدای خود و با جامعه انسانی و با آزادی و عدالت اجتماعی صادق بود. چرا که یگانه پرستی و توحید در راستگویی مفهوم پیدا می‌کند. به این معنا که عدالت اجتماعی حق است و خدای متعال زمین و آسمان را بر مبنای حق برپا داشته است. صداقت و راستگویی در عمق شخصیت او ریشه دوانده بود. گاهی اوقات، امکان دارد راستگویی ریشه دار و پایدار نباشد. اما، راستگویی سیدعباس از ایمان و اعتقاد او ناشی شده بود. راستگویی وجود و شخصیت او را تشکیل می‌داد. بنابر این هرگاه انسان راستگو بوده باشد، رفتار و کردار او با فرزندان امت نیز مخلصانه و عادلانه خواهد بود زیرا، انسانی که از آرمان و اهداف والای امت فاصله می‌گیرد انسانی راستگو نیست و هرگاه انسان با خود و با خدای خود صادق بود بی‌تردید انسانی آزاد خواهد بود، و از آزادی دفاع خواهد کرد. آری شهید بزرگمان سیدعباس موسوی با خود و با خدای خود و با امت خود راستگو بود و جان خود را در راه آزادی و عزت و تعالی انسان فدا کرد.
در این شرایط برخی کوته‌فکران وانمود می‌کنند که ایران می‌خواهد انقلاب را به لبنان و از آنجا به سایر نقاط جهان صادر کند، و چنین تصمیمی موجودیت نظام‌های حاکم را به خطر می‌اندازد. کسانی که از سیاست‌های امریکا و غرب دفاع می‌کنند، می‌کوشند با القاءهای خود ملت‌های منطقه را فریب دهند. نمی‌خواهند مستقل بیندیشیم. می‌خواهند از نظر فکری دنباله رو بیگانگان باشیم ولی، اسلام می‌خواهد در سرزمین خویش مستقل و توانمند باشیم. اسلام می‌خواهد فرزندان مان در سرزمین‌شان قوی و پایدار بمانند. و خوراک آغشته به ذلت و بندگی بیگانگان را نخورند.
امریکایی‌ها مشکل شان این است که هر اندازه شما را بیشتر دوست داشته باشند، آزار و اذیت شان به شما افزایش می‌یابد. شما را قتل عام می‌کنند. همه می‌دانند که دستان پنهان امریکا عامل فتنه انگیزی و دامن زدن به جنگ‌های داخلی لبنان بوده است. دخالت امریکا و اروپا در کشورمان در نتیجه امیدها و آرزوهای بسیاری از سیاست‌مداران سرخورده لبنانی بوده است. وظیفه داریم در برابر توطئه‌های بیگانگان و همدستان داخلی آنها کمر خم نکنیم، برای چیره شدن بر مشکلات، ابزارهای خود را به کار گیریم. چرا دولت‌های عرب به لبنان کمک نمی¬کنند؟ اعراب به ما می‌گویند که اوضاع داخلی‌تان را سروسامان دهید. اما، در عین حال به‌وسیله هم‌پیمانان خود اجازه نمی‌دهند اوضاع کشورمان را سامان دهیم. از سوی دیگر اسحاق شامیر (نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی) از ارتش اسرائیل می‌خواهد برای جنگ با مقاومت لبنان آماده شود. اما، هنگامی که مجاهدان مقاومت اسلامی و ملی لبنان برای رویارویی با تجاوز احتمالی دشمن آماده می‌شوند، همپیمانان اسرائیل برای شناسایی تحرکات رزمندگان مقاومت بسیج می‌شوند. اگر دولت لبنان با حالت شرمساری مقاومت را تأیید می‌کند، به این دلیل است که فضای سیاسی منطقه به او اجازه سرکوب مقاومت را نمی‌دهد.
شاید دولت لبنان امکان سرکوب مجاهدان مقاومت را یافته باشد زیرا، بیگانگان از او خواسته‌اند که مجاهدان را بایکوت کند اما، در این میان هیچ سخنی درباره تحکیم سلطه دولت در منطقه نوار مرزی اشغالی در کار نیست. امروزه مشکل اصلی اسرائیل تنها جنگ و خشونت نیست؛ مشکل اساسی این رژیم این است که می‌خواهد به سربازانش روحیه دهد. می‌خواهد در دل رزمندگان مقاومت ترس ایجاد کند. اگر اسرائیل با ترور شهید بزرگ مان دبیر کل حزب الله خواسته باشد پیامی برای مقاومت لبنان برساند، به او می‌گویم که مبادله پیام میان نیروهای مقاومت لبنان با اسرائیل و استکبار جهانی تازگی نداشته و از مدت‌ها پیش ادامه دارد اما، ضروری نیست که فوری و در اسرع وقت به این پیام پاسخ داده شود زیرا، ما انفعالی برخورد نمی‌کنیم. من به رزمندگان مقاومت توصیه می‌کنم که از صهیونیست‌ها نهراسند. سلاح مجاهدان همواره قوی‌تر و کار ساز‌تر از نیرنگ دشمنان است. هر گاه رزمنده‌ای به شهادت برسد، رزمنده‌ای دیگر حرکتش را ادامه می‌دهد. هیچ کسی قدرت ندارد تمایلات آزادی‌خواهانه را سرکوب کند. ملت‌های جهان در طول تاریخ آزادانه زندگی کرده‌اند. و ما در پرتو تعالیم دینی برای گسترش آزادی و رهایی ملت‌های مستضعف به تلاش مان ادامه خواهیم داد.
در جامعه ما بسیاری افراد در ظاهر از انقلاب و مقاومت و لزوم دگرگونی وضع موجود سخن می‌گویند اما، در باورها و در چارچوب موقعیت شان می‌گویند که نظم نوین جهانی از ما می‌خواهد انقلاب و مقاومت را بلوکه کنیم. راهکارمان را اصلاح کنیم. منطق گرا باشیم. مقاومت باید از هر حرکت دردسر آفرین برای اسرائیل و امریکا پرهیز کند. سخنان اخیر برخی سیاست‌مداران لبنانی را شنیده‌اید؟ آنان به رزمندگان مقاومت توصیه می‌کنند احساسات اسرائیل و امریکا را تحریک ننمایند. قلمرو خود را بشناسند. معادلات سیاسی و نظامی منطقه را به هم نریزند. فقط اجازه دارند به دیوار مرزی اسرائیل آسیب جزیی وارد نمایند اما، اجازه ندارند پا را فراتر بگذارند، و به این دیوار رخنه کنند.
این منطق برخی سیاست‌مداران لبنانی است. این سیاست‌مداران که از اهداف و برنامه‌های مقاومت شناخت ندارند، به رزمندگان مقاومت می‌گویند اجازه دارید هر تعداد لبنانی (همکار اسرائیل) در نوار اشغالی جنوب را به قتل برسانید اما، هرگز اجازه ندارید یک اسرائیلی را در منطقه الجلیل (شمال فلسطین اشغالی) به قتل برسانید...
در حقیقت داستان منطقه سه عنوان دارد:
1- عنوان اسرائیل
2- عنوان امریکا
3- عنوان کسانی که در برابر آن دو ایستاده‌اند.
هنگامی که درباره امریکا و اسرائیل منفی سخن می‌گوییم، و از مقاومت به نیکی یاد می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که جریانات سیاسی که در خط رویارویی با استکبار جهانی حرکت می‌کنند، امکان ندارد با بازی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همراه و هماهنگ شوند. شما سیاست‌مداران لبنانی وظیفه دارید موضع‌تان را برای مردم روشن کنید که آیا تسلیم نظم نوین جهانی شده‌اید و در برابر امریکا و اسرائیل کمر خم کرده‌اید! یا اینکه ما وظیفه داریم به شیوه دیگری به مسئولیت خویش عمل کنیم؟ دولت لبنان ادعا می‌کند که مقاومت را تشویق می‌کند اما، برای تشویق مقاومت تا کنون چه راهکارهایی را در نظر گرفته است؟ در کشورهای عربی، همه محافل و مجامع سیاسی آنچه را که اسرائیل در منطقه جبل عامل و بقاع غربی بر سر ما می‌آورد محکوم می‌کنند، اما، تا به حال چه کار مثبتی انجام داده اند؟
احزاب و سازمان‌های سیاسی لبنان و جهان عرب، همه از وجود فضای ناامنی که در آن به‌سر می‌بریم سخن می‌گویند اما، جبهه امتناع عرب برای توقف جنایات اسرائیل چه تدابیری اتخاذ کرده است؟ آیا جز سخن گفتن و موضع گرفتن کار مثبتی انجام داده است؟ آیا برای رویارویی با فزون خواهی اسرائیل برنامه سیاسی مشخصی در اختیار دارید؟ با اظهار نظر و سخن گفتن، مشکلات حل نمی‌شود، سیاست فقط اظهار نظر نیست! سیاست راهکارهایی است که برای تحقق اهداف والا، فرزندان امت را بسیج کند، روحیه جهاد و حرکت در آگاهی و رفتار فرزندان امت برانگیزد.
مشکل اساسی این است که یک جریان فکری، سیاسی، اقتصادی و نظامی وابسته به امریکا در جهان عرب و برخی کشورهای اسلامی بر انگیخته شده است. لذا ضرورت پیدایش یک جریان دیگر فکری و آزاد و مخالف هرگونه وابستگی و سازش به امریکا اجتناب‌ناپذیر است. این جریان باید در خط جهاد و مقاومت حرکت کند و ملت‌های مستضعف را در راه دستیابی به حقوق انکارناپذیر شان بسیج کند. نباید به نظام نوین بین‌المللی و بازی‌های سیاسی بین‌المللی اجازه دهیم ما را بازیچه اهداف شان قرار دهند.
فروپاشی برخی جریانات و سازمان‌های فکری که شعارهای آزادی‌خواهانه سر می‌دادند، به بی تفاوتی مردم منجر شده است. اکنون در بسیاری از کشورها از جمله تونس و الجزایر، جریانات چپگرای افراطی به جریانات راستگرای افراطی تبدیل شده‌اند. این جریانات همدست و مزدور نظام‌هایی شده‌اند که در خدمت اهداف امریکا حرکت می‌کنند.
مشکل این است که شما چه گونه می‌اندیشید و چه جایگاهی دارید؟ اکنون امریکا به بیشتر رسانه‌های اطلاع رسانی جهان چنگ زده، و این رسانه‌ها وانمود می‌کنند که امریکا تنها ابر قدرت جهان است. اگر بخواهیم واقع بینانه فکر کنیم به این نتیجه می‌رسیم که قضیه این طور نیست اما، آنان با این تهاجم تبلیغاتی می‌خواهند بپذیریم که اگر راه آزاد سازی فلسطین از امریکا می‌گذرد، توان آزاد سازی فلسطین را نخواهیم داشت. چرا که امریکا، اسرائل را ساخته و آن را پرورش میدهد و نظام‌های حاکم در کشورهای عربی را در خدمت اهداف اسرائل به کار گرفته است. این کلمات برای مصرف ملت‌های منطقه نیست. این کلمات به سرنوشت ما و حق تعیین سرنوشت ما تعلق دارند. آیا می‌خواهید امریکا درباره سرنوشت‌ و آینده‌تان تعیین تکلیف کند؟ آیا دوست دارید امریکا نوع اسلحه مورد نیاز و نوع موضع‌گیری‌تان و دستور کار گفت‌وگو‌های سازش با اسرائیل را مشخص کند تا هیچ امتیازی به شما ندهد؟
بیایید کمی واقع بینانه و منطقی بیندیشم. برخی افراد به عملیات مقاومت و تلاش مقاومت برای آزاد سازی سرزمین‌های اشغالی اعتراض می‌کنند اما، تنها جریانی که در برابر این اعتراض‌ها بهانه‌تراشی‌ها و مزایده‌ها نافرمانی کرده مقاومت است. امروزه بسیاری افراد دایه مهربانتر از مادر شده و با نظریه پردازی به مقاومت توصیه می‌کنند که عمل گرا باشد.
من تأکید می‌کنم که مقاومت برای تحقق اهداف خود عاقلانه و منطقی برنامه ریزی می‌کند و به حد بلوغ رسیده است ولی من از شما عمل گرایان و منطق گرایان می‌پرسم که آیا از نظر مفاهیم‌تان عقل‌گرایی و منطق‌گرایی این است که انسان خشک و بی روح گردد. از او می‌خواهد بر ضد نظام‌های پوسیده و بی‌رمه و وابسته و طاغوتی قیام نکند؟ من به این گونه منطق گرایان و عاقل صفتان می‌گویم که مشکل ما با نظام حاکم این است که این نظام‌ها میخواهند همه روزنه‌های نور و امید امت را خاموش کنند. مشکل ما با نظام‌هایی که امریکا آنها را نگهبان منافع خود قرار داده این است که در مسائل دین و مذهب و سیاست و مقاومت و واقعیت گرایی نظریه پردازی می‌کنند تا از چهار طرف ما را در محاصره قرار دهند. یکی از امامان اهل بیت گفته است: "عاقل کسی است که آفریدگار هستی را با عقل و درایت پرستش کند ". بنا براین تلاش برای آزادی یک نوع عبادت است. زیرا، اعتقاد به یگانگی خدا و بندگی برای او انسان را از همه قید و بندهایی که طاغوتیان به وجود می‌آورند رها می‌سازد. بنا بر این لازم است شهادت عزیزمان سیدعباس موسوی فرصتی باشد در راه تحکیم اعتماد به نفس و احساس قدرت و داشتن موضع گیری‌های انعطاف‌ناپذیر. من از تلاش امریکا برای سست کردن ذهن و هوش اعراب، از تلاش اسرائیل برای خوار و ذلیل کردن اعراب، از تلاش آن دور برای غرب زدگی اعراب هراس دارم. در این میان تنها مقاومت است که به امت اصالت و آزادگی می‌بخشد و اهداف امت را مشخص میکند. مقاومت با تجربیاتی که کسب کرده به ما می‌آموزد که اگر دشمن را در برخی پایگاه‌ها و موقعیت‌های کوچک شکست دهیم. شکست دشمن در موقعیت‌های بزرگ‌تر امکان‌پذیر است، به شرط اینکه امکانات رویا رویی با دشمن را فراهم کرده باشیم.
ای مجاهدانی که ما را سربلند کرده‌اید و با اخلاص و فداکاری‌تان در راه خدا، مفهوم آزادی و ایمان و اسلام را به ما بخشیده‌اید. درس ایثار و فداکاری در تپه‌های کفرا و یاطر در جنوب لبنان و خیابان‌های قدس و الخلیل در فلسطین را از شما می‌آموزیم. امیدوارم مکاتب فکری و دانشگاه‌های مقاومت که تئوری و عمل به ما می‌آموزند افزایش یابند. امیدوارم آن دسته از دانشگاه‌های پوچ و بی روح که تئوری و عمل را ناکام می‌سازند، نیست و نابود شوند.
قدرت‌های استکباری می‌خواهند امت همچنان سر افکنده باشد، و در سر در گمی خود دست و پنجه نرم کند. این قدرت‌ها آرزو دارند آنچه را که اسرائیل از طریق جنگل به دست نیاورده در گفت‌وگوهای صلح به‌دست بیاورد. بنابر این به مسئولان انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی لبنان می‌گویم، ضمن تلاش برای ادامه عملیات مسلحانه، پیکار سیاسی را نیز فراموش نکنند. همان‌گونه که ملت‌های منطقه تا چند سال پیش به مقاومت نیاز مبرم داشتند. در مرحله کنونی نیز به مقاومت نیاز دارند. چرا که موجودیت و ادامه حیات و سرنوشت ملت‌های منطقه در این مرحله رقم می‌خورد. بنابر این مقاومت وظیفه دارد با شیوه بهتری به حرکت خود ادامه دهد.
برای شناخت واقعیت کنونی اعراب و مسلمانان، و شناخت واقعیت مستکبران و مستضعفان، به برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارهای گوناگون نیازی نیست. به واقعیت‌های زنده و پویا نیاز داریم. مردمی که گرسنه می‌شوند و خانه‌های مسکونی شان بر سرشان تخریب می‌شود. می‌توانند تکیه گاه مقاومت و پایگاه یکپارچه امت باشند. درست است که اقتصاد لبنان فرو پاشیده، و فریاد مردم بلند شده است ولی، به خوبی آگاه هستم و اطلاعات درستی در دست دارم که آنچه در لبنان می‌گذرد در نتیجه فشارهای امریکا به دولتمردان لبنانی است، تا این کشور در ارتباط با مقاومت نتواند شادابی و پویایی خود را بازسازی کند. امریکا کشورهای جمهوری اسلامی ایران و سوریه را مسئول مشکلات لبنان معرفی می‌کند، ولی، هنگامی که ریشه بحران نقدینگی را مو شکافی کنیم ملاحظه خواهیم کرد که این سیاستگذاران اقتصادی هستند که عرضه و تقاضا را آشفته کرده‌اند. آشفتگی و نابسامانی اوضاع اقتصادی کشور در نتیجه عملکرد زمامداران است. ما درباره اشخاص سخن نمی‌گوییم. از دولتی سخن می‌گوییم که برنامه ریزی آن فلج شده است. این دولت برای حل مشکلات بهانه تراشی می‌کند و هیچ اقدامی سازنده به عمل نمی‌آورد.
اکنون برخی افراد می‌پرسند دلیل این رستاخیز مردمی در سرتاسر جهان اسلام که در پی شهادت سیدعباس موسوی آغاز شده چیست؟ کسانی که معنای استضعاف در برابر استکبار و معنای آزادی در برابر بندگی را درک می‌کنند، بی‌تردید مفهوم شهادت و فداکاری را شناخته‌اند. خون سیدعباس موسوی تنها چند قطره خون سرخ نبوده است بلکه اندیشه‌ها، احساسات و اهداف و روح او با این خون آغشته شده است. بنابر این خون سرخ سیدعباس خون معمولی نبوده است. خونی است که از عمق وجود انسان جوشیده و به عقل و وجدان انسان‌ها نفوذ کرده است.
امت وجود خود را در وجود سیدعباس شناخت و با او همراه و همگام شد و پشت سر او به حرکت در آمد. لذا ملاحظه کردیم که مسئله انتقام خون او مسئله انتقام شخصی نبوده است بلکه در راه دفاع از آرمان همه ملت‌های مستضعف جهان از قاتلان او انتقام گیری شده است. کسانی که انتقام خون سیدعباس موسوی را گرفتند به قاتلان او اعلام کردند که خون سیدعباس به ملت و میهن خاصی محدود نبوده است. خون او نماد اسلام و انسانیت بوده است و سیدعباس مرز جغرافیایی خاص را نمی‌شناخته است.

ویژه نامه پاسداشت مبارزات مقاومت اسلامی لبنان در سالگرد جنگ 33 روزه خبرگزاری فارس

منبع:خبرگزاری فارس



نویسنده : علی فریدی » ساعت 4:37 صبح روز پنج شنبه 89 مرداد 7


به گزارش فارس، پایگاه اینترنتی ولترنت (voltairenet) در مقاله‌ای به قلم کریستوفر کینگ (Christopher King) با اشاره به بمب‌گذاری‌ها در عراق در بخش دوم مقاله خود می‌نویسد: اسرائیلی‌ها، سیا و ارتش انگلستان به طور منظم همگی به ترور افراد مشکوک به ستیزه‌جویی در کنار کشتار مردان، زنان وکودکان بی گناه مشغول هستند. آنها هیچ‌کس را بی گناه محسوب نمی‌کنند. در آنجا چیزی غیر از تحریکات ساختگی محور آمریکا - اسرائیل وجود ندارد. در 8 ژوئن 1967، اسرائیلی‌ها تلاش داشتند که ناو "یو اس اس لیبرتی " را در حمله‌ای که منجر به کشته شدن 34 ملوان آمریکایی و 173 مجروح گردید، غرق نمایند.
وزارت دفاع آمریکا با اسرائیل در این مورد تبانی کرده بود و هواپیماهای جنگنده‌ای که از ناو مجاور برای کمک برخواسته بودند را فراخواندند و محتملا این حادثه را به طور مشترک رقم زدند. خدمه مورد تهدید قرار گرفتند و به آنها هشدار داده شد که در مورد این حمله سخن نگویند. این تهاجمی مشخصا ساختگی بود که احتمالا تلاش داشت تا مصری‌ها و سوری‌‌ها را مقصر جلوه دهد، البته با رضایت ایالات متحده برای قربانی نمودن خدمه و کشتی خود. در مورد این قضیه پایگاه اینترنتی انجمن کهنه سربازان ناو لیبرتی را مشاهده کنید و یا گزارش‌های آنها را مورد مطالعه قرار دهید. محور ایالات متحده - اسرائیل بسیار عمیق‌تر از آنچه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها درک می‌کنند، به فعالیت مشغول است و ما باید برای دنبال کردن افکار آنها خود را آماده کنیم.

• بکارگیری اشخاص مختلف توسط آمریکا برای انجام کارهای کثیف مد نظر آنها

در ادامه این مقاله کینگ این سوال را مطرح می‌کند، که چرا ما باید عقیده داشته باشیم به اینکه بمب‌گذار میدان تایم، "فیصل شهزاد " توسط طالبان پاکستان مورد تعلیم قرار گرفته است؟ حتی اگر خودش به چنین چیزی معتقد باشد. آیا آنها به وی کارت عضویت خود را نشان داده‌اند و یا شاید عضویت تعلیم دهندگان پاکستانی وی در طالبان توسط شخصی با شهرت و شخصیتی قابل اعتماد مورد تایید قرار گرفته است؟ من ترجیح می‌دهم بگویم گروهی که توسط سیا حمایت می‌شود و اکنون بطور علنی در پاکستان در حال فعالیت شناخته می‌شود، خواهان تهیه مدارک مبنی بر خواست طالبان برای حمله به ایالات متحده می‌باشد.
بمبی که ناشیانه توسط فیصل شهزاد طراحی شده بود، منفجر نشد و قرار هم نبود که منفجر شود، نمی‌شود که تعدادی بشکه بنزین، کپسول گاز پروپان، ترقه و نوع اشتباهی از کود شیمیایی برای ساخت بمب را یک بمب به حساب آورد. چیزی که دردسر ایجاد می‌کند ولی بی خطر است. او حتی توسط یک سازنده بمب واقعی مورد تعلیم قرار نگرفته و اگر هم قرارگرفته باشد این طرح ناشیانه تنها به آتش سوزی منجر خواهد شد. وقتی که این قضایا را می‌خوانید ناو یو اس اس لیبریتی را به خاطر آورید.
وی هم‌چنین می‌نویسد: این افراد فکر می‌کنند که بکارگیری اشخاص برای انجام کارهای کثیف مد نظر آنها و به نوعی بهتر تطمیع ملل کشورهای مورد نظرشان کار بسیار ماهرانه‌ای است. سلطه تنها وقتی ممکن می‌شود که هم‌دستانی برای اشغال کنندگان پیدا شود و این چیز سختی نیست.
فلسطینی‌ها محمود عباس را دارند، ایران شاه را داشت، افغانستان کرزی را، عراق مالکی را و انگلستان تونی بلر و گردون براون را دارد علاوه بر همکاری رده‌های سیاسی انگلستان هم در جنگ تجاوزکارانه ایالات متحده و هم در اشغال انگلستان با پایگاه‌هایش. دولت ما تغییر کرده ولی همان‌طوری که فرانسوی‌ها می‌گویند: "همه چیز سر جای اول خود برگشته است. "
کینگ در ادامه مقاله خود می‌نویسد: ما در حال حاضر جریانی از پیام‌های متضادی از سوی آمریکایی‌ها و جنایت‌کاران جنگی خودمان که اغوا شده‌اند را دریافت می‌کنیم. آنها عراق و افغانستان را بزودی ترک خواهند کرد ولی هم‌زمان برای ادامه مسیری طولانی که ده سال و یا همین حدود طول خواهد کشید در آنجا قرار دارند. هدف این مزخرفات تحویل چیزی به مردم است که بتوانند آنرا درک کرده و بدان اعتقاد داشته باشند و جلوگیری از آنچه مایل نیستند شنیده شود.

• جنایات آمریکا با همکاری سیاسیون اروپا انجام گرفته است

وی با اشاره به موقعیت حساس کنونی جهان می‌نویسد: اکنون موقعیتی حساس است که ما به افرادی با صداقت و خیرخواه نیازمندیم که به صلاح انگلستان و اروپا عمل کنند. به این معنی که خاورمیانه را رها کرده و از آمریکا و جنایات آن فاصله بگیرند. برخی کشورها در حال متوجه شدن هستند که این کشور انگل (آمریکا) چگونه با زالو صفتی خود را سر پا نگه داشته است. ژاپنی‌ها در ارکیناوا فهمیده‌اند که ایالات متحده پایگاه‌های خود را بنا به درخواست این کشور انتقال نخواهد داد. آلمان، هلند و بلژیک خواستار برچیدن تسلیحات اتمی آمریکا از اروپا شده‌اند. ایالات متحده اعلام کرد که این موضوعی است که ناتو می‌تواند در مورد آن تصمیم بگیرد و یک مقام رسمی که نامش ذکر نشده گفت: "کشورهای منفرد نباید برای تصمیمات و یا بازنگری‌های یک جانبه پیش قدم شوند "، بنابراین شما آنها را خواهید داشت.
وقتی اروپاییان بفهمند برای بیرون کردن ایالات متحده، پایگاه‌ها و سلاح‌های اتمی آن از اروپا به طرح اولیه ناتوی متعلق به ایالات متحده نیاز است، این امر غیر ممکن می‌شود. چنین طرح خارق‌العاده‌ای حاوی این نکته نیز می‌باشد که هم کنگره آمریکا و هم کشورهای میزبان می‌توانند خواهان برچیده شدن پایگاه‌ها و یا انتقال تسلیحات اتمی شوند. بسیار خوب تاکنون به نظر می‌رسد که کشورها به صورت انفرادی نمی‌توانند خواهان انتقال تسلیحات اتمی از خاک خود باشند. در جایی که در مجموعه قوانین، انجام هر دو مورد، گام کوچکی شمرده شده است، "به نظر می‌رسد این مسئله محل مناقشه قرار گیرد. "
کینگ با اشاره به جنایات آمریکا در نقاط مختلف جهان می‌نویسد: شما ممکن است فکر کنید که بحران اقتصادی کنونی و وضعیت جنگ در خاورمیانه نامساعد به نظر برسد ولی این موضوع خیلی بدتر از آن است که شما فکر می‌کنید. آیا شما فکر می‌کنید که ایالات متحده آنچه را در خاورمیانه در حال انجام آن است را در اروپا عملی نخواهد کرد؟ تا‌کنون در گوانتانامو چه کار کرده است؟ جنایاتی که با همکاری سیاسیون اروپا انجام گرفته است؟ و چه کسی از "اقتباسات " بی ارزش که بانک‌های ما خریداری کرده و مالیات‌دهندگان اروپایی باید بهای آن را بپردازند ، پول گرفته است؟ سیاسیون اروپا هم در حالت کوری تعمدی و انکار گیر کرده‌اند یا می‌توانند با متانت به تماشای "فیلم حملات مرگبار هم‌زمان چرخبال‌های آپاچی آمریکایی به گروهی از مردان بی‌گناه که به اشتباه احتمال داده می‌شد جزء شورشیان عراقی هستند و موجب کشته شدن 18 عراقی گردید " بنشینند و خیال کنند مهم نیست که این جرایم چه باشد، در هر حال آنها و خانواده آنها مانند تونی بلر تحت حفاظت خواهند بود.
این نویسنده آمریکایی در انتهای مقاله خود با اشاره به تحت فشار قرار داشتن آمریکا از جنبه‌های ژئوپلتیک و اقتصادی خود ساخته‌اش می‌نویسد: آینده اروپا به همان بدی کشورهای تحت اشغال ایالات متحده، تلخ و اسفناک خواهد بود. ما باید جنایات دیکتاتور پیشین شیلی "آگوستو پینوشه " در سال 1973 که طی آن حدود 7000 نفر در استادیوم سنتیاگو مورد شکنجه قرار گرفته و کشته شدند را بیاد بیاوریم. جنایاتی که در واشنگتن پست "سوگنامه " طرح گردید. چیزی که در این روزنامه بدان اشاره نشده این است که ایالات متحده خود حامی پینوشه بود.

منبع: خبرگذاری فارس

آمریکا در گرداب عراق



نویسنده : علی فریدی » ساعت 4:34 صبح روز پنج شنبه 89 مرداد 7


بسم تعالی

دبیر کل حزب الله لبنان از ارتباط برخی افسران کمیته تحقیق ترور حریری با موساد خبر داد.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سید حسن نصرالله در مراسم قدردانی از فرزندان شهدای مقاومت در بیروت تاکید کرد : کمیته تحقیق بین المللی حریری توسط دولت های امریکا و انگلیس تشکیل شده است و ارتباط برخی از اعضای این کمیته با موساد نشان می دهد که روند تحقیقات دراین کمیته به هیچ وجه سالم نبوده است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین برتشکیل کمیته تحقیق لبنانی برای کشف حقیقت در پرونده ترور رفیق حریری تاکید کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه این کمیته ابتدا تهمت را اعلام و سپس در صدد یافتن مدارک برآمد گفت : نوع عملکرد رسانه های رژیم صهیونیستی نشان می دهد که آنان اطلاعات کاملی از روند تصمیم گیری های کمیته تحقیق دارد.

سید حسن نصرالله با طرح این سوال اصلی که چرا کمیته تحقیق دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری از شاهدان دروغین این پرونده بازجویی نمی کند ، تاکید کرد : بازجویی از این شاهدان دروغین مشخص خواهد کرد که چه کسانی و با چه هدفی این شاهدان را ساخته اند.

دبیرکل حزب الله لبنان باردیگر با تاکید براینکه به هیچ کس اجازه تخریب چهره مقاومت را نمی دهیم ، گفت : مقاومت با ارزش ترین امانتی است که شهدا به ما سپرده اند و به همین علت به هیچ کس در این جهان چه کوچک چه بزرگ اجازه نمی دهیم ذره ای از کرامت مقاومت بکاهد و به آن تعرض کند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد : ما خواهان روشن شدن حقیقت و اجرای عدالت هستیم و هم باید بدانند که بدون کشف حقیقت عدالت اجرا نخواهد شد بلکه آنچه روی می دهد یک ظلم خواهد بود.

فیلم این مطلب را اینجا دانلود کنید: http://www.iribnews.ir/PhotoGallery/Photo/_a7062e97.wmv

برای راحت دیدن فیلم به کی ام پلیر نیاز دارید

منبع:واحد مرکزی خبر



نویسنده : علی فریدی » ساعت 4:18 عصر روز دوشنبه 89 مرداد 4


واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه : تظاهرکنندگان در برابر کاخ ورزش آنکارا تجمع کردند و علیه حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کشتی حامل کمک های بشردوستانه به غزه شعارهایی سر دادند.

این افراد خواستار حضور در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه والیبال شدند اما نیروهای پلیس از ورود آنها جلوگیری کردند.

تظاهر کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های ترکیه و فلسطین علیه سیاست‌های اسرائیل شعار سر دادند.

یکی از تظاهرکنندگان در تماسی تلفنی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد انتظار داشتیم مسئولان با در نظر گرفتن بحران بین ترکیه و اسرائیل مسابقه با تیم های اسرائیلی را لغو و این ورزشکاران را اخراج کنند.

وی گفت:‌ " یک کشور برای تقویت دوستی با کشور دیگر مسابقه ورزشی برگزار می‌ کند ، ما هیچ دوستی با اسرائیل نداریم و نمی توانیم قبول کنیم به این افراد اجازه داده شود تا به ترکیه سفر کنند ".

ترکیه پس از حمله خونین به کاروان بین المللی کمک به غزه، سفیر خود را از تل آویو فراخوانده، تمرین های نظامی مشترک با اسرائیل را لغو و اعلام کرده است روابط دو جانبه هرگز به حالت اول بر نمی گردد.

این تیم صهیونیستی برای شرکت در یک تورنمنت در آنکارا وارد ترکیه شده است.

مردم ترکیه بار دیگر بر ضد حضور تیم والیبال رژیم صهیونیستی در این کشور تظاهرات کردند.

 
 
 

منبع: واحد مرکزی خبر



نویسنده : علی فریدی » ساعت 4:15 عصر روز دوشنبه 89 مرداد 4


   1   2      >